روحانیت یکی از مؤلفه های اصلی وجود امنیت پایدار در کشور است
مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجانغربی در جمع روحانیون پیرانشهر:
روحانیت یکی از مؤلفه های اصلی وجود امنیت پایدار در کشور است
مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجانغربی در جمع روحانیون پیرانشهری از روحانیون بعنوان یکی از مؤلفه های اصلی وجود امنیت پایدار در کشور یاد کرد.
به گزارش خبرنگار کردپرس،حجت الاسلام و المسلمین راحلی در همایشی که به منظور تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیون پیرانشهر و با حضور جمع کثیری از روحانیون شهر و روستاهای پیرانشهر در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: امروز روحانیون در ایجاد امنیت پایدار و ادامه وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته ای دارد تا جائیکه میتوان از روحانیون بعنوان یکی از مؤلفه های اصلی وجود امنیت پایدار در کشور و حتی منطقه یاد کرد.
 وی ادامه داد: نظام ایران اسلامی به برکت وجود روحانیون امروز برای دنیا حرف دارد و مطمئن باشیم که اگر روحانیت را از جمهوری اسلامی ایران بگیریم این نظام هیچ تفاوتی با نظامهای غربی نخواهد داشت.
راحلی، در ادامه سخنان خود از نگرانی جامعه نسبت به کاهش طلاب اهل تسنن یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این وضعیت تغییر پیدا کند و شاهد روزی باشیم که جوانان و بویژه نخبگان دینی این منطقه بازگشتی چشمگیر به طلبگی داشته باشند چرا که کم شدن علاقمندی به طلبه گی در مناطق اهل سنت یکی از دغدغه های ما می باشد.
دکتر عابد نقیبی، مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر نیز در ادامه این همایش طی سخنانی گفت: وجود رهبری حکیمانه در رأس نظام و حکومت دینی و اسلامی ایران نشان از اهتمام این نظام به قشر روحانیت دارد و امروز ایران اسلامی به خود می بالد که به برکت وجود چنین نظامی شاهد مستحکمتر شدن حلقه های اتحاد در بین مسلمان ایران اسلامی در همه فرقه ها و مذاهب مختلف هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت: نظام اسلامی ایران همواره با نگاه عدالت محور به جامعه روحانیت سنی و شیعه نگاه کرده است و جامعه روحانیون اهل سنت نیز در مقابل این همه توجه و اهتمام باید مثل گذشته که در طول پیروزی انقلاب با حضور در همه عرصه ها تا کنون از خود نشان داده اند از آرمانهای مقدس نظام و ارزشهای دینی و معنوی آن دفاع کنند.
نقیبی یادآور شد، روحانیون همواره منشأ خیر و برکت بوده اند و همواره در تمامی جریانهای نظام و اسلام پیشرو و پیشگام مردم بوده اند.
 ماموستا محمودی امام جمعه شهرستان پیرانشهر نیز طی سخنانی کوتاه به جایگاه علم ودانش در قرآن و روایات اشاره کرد و گفت: اگر امروز ایران اسلامی در تمامی عرصه ها حرفی برای گفتن دارد نشان از برتری در حوزه های مختلف علم ودانش دارد که یکی از همین پیروزها که اخیراً کسب شده است در زمینه مذاکرات هسته ای بود که پس از سالها بلاخره دنیا به قدرت علم و دانش صلح آمیز هسته ای ایران اسلامی اطمینان پیدا کرد.
لازم به ذکر است که در ادامه این همایش از 12 دانش آموز ممتاز روحانیون پیرانشهری با حضور مسؤلان و با اهداء لوح یادبود تجلیل بعمل آمد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:, | 21:10 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=